"Trzeba sie uczyć po to, aby lepiej żyć."
B. Suchodolski
MISJA SZKOŁY
"Szkoła to nasz wspólny dom. Źle zbudowany dom można rozebrać i zbudować od nowa, ale źle wychowanego człowieka nie da się wychować drugi raz."
Po co jesteśmy?
Aby przygotować uczniów do kontynuacji nauki w gimnazjum oraz wspierać rodziców w wychowaniu dzieci kształtując system wartości funkcjonujący według zasad etyki.
Dla kogo istniejemy?
Dla uczniów, rodziców, środowiska.
Co chcemy robić?
Przygotować ucznia do dalszej nauki, życia w rodzinie, środowisku i ojczyźnie w warunkach zmieniającej się rzeczywistości, budować atmosferę wokół wartości humanistycznych, wprowadzać aktywne metody pracy z uczniami, współpracować ze środowiskiem lokalnym.
Kto jest naszym klientem?
Uczeń, rodzic, lokalna społeczność.
Czego on potrzebuje?
Wykształconego i kompetentnego nauczyciela i wychowawcy przygotowującego do życia i radzenia sobie na dalszych etapach ksztalcenia.
Co możemy mu zaoferować?
Wspomaganie uczniów w kształtowaniu systemu wartości, rozwoju osobowym, i osiąganiu sukcesów, wykształconą kadrę i sympatyczną atmosferę.
Do czego zmierzamy?
Do pełni rozwoju osobowości i życia na wyższym poziomie oraz kształtowania poczucia odpowiedzialności za własne czyny i decyzje.
MODEL ABSOLWENTA
- Sprawne posługiwanię się językiem obcym.
- Umiejętność wykorzystania komputera do nauki i pracy.
- Umiejętność pracy zespołowej, kreatywność, przedsiębiorczość, odpowiedzialność, obowiązkowość.
- Nawyk stałego uczenia się i doskonalenia.
- Umiejętność prawidłowego komunikowania się z innymi.
- Wysoka kultura osobista i wysokie morale.
- Wrażliwość na sytuacje drugiego człowieka, chęć i potrzeba niesienia pomocy.
- Dbałość o zdrowie, higienę, estetykę własną i otoczenia.
- Umiejętność korzystania z dóbr kultury, uczestniczenia w życiu kulturalnym, a nawet tworzenia go.
- Bezpieczne i odpowiedzialne poruszanie się po drogach jako pieszy, rowerzysta.
- Szacunek do przyrody, postawa proekologiczna.
- Szacunek do rodziny i właściwe przygotowanie do pełnienia w niej określonych ról.
- Respekt dla pozytywnych, trwałych wartości ogólnoludzkich.
- Umiejetność życia w zgodzie z samym sobą z innymi, ze światem.
- Świadomość konieczności współpracy oraz integrowanie się z innymi narodami w zjednoczonej Europie, przy zachowaniu poczucia własnej tożsamości i odrębności narodowej.
- Utrzymanie kontaktów ze swoją szkołą po jej ukończeniu.
|